Årskort 2021

04 mar 2021

Det är aldrig lätt att hitta rätt med årskortförsäljningen och i år är det nästan omöjligt. Försäljningen av årskort är en viktig intäkt för föreningen i vanliga fall och under den rådande situationen är den viktigare än någonsin. Samtidigt vet vi i dagsläget inte om vi får släppa in någon publik till seriepremiären. Vår förhoppning är att vi på ett Coronasäkert sätt får tillåtelse att släppa in sittplatspublik med begränsningar i antal per sektion i början av säsongen, för att sedan sakta men säkert öka antalet i takt med att smittspridningen minskar. När vi får börja släppa in publik igen så kommer årskortsinnehavarna att ha förtur. Svensk Elitfotboll har haft flera möten med samtliga riksdagspartier och man är överens om en ny medicinsk strategi när det kommer till fotbollen. Det finns goda chanser att arenorna runtom i landet kan öppna med reducerad kapacitet till säsongstart. Den gemensamma målsättningen är att kunna släppa in 15 % av arenans sittplatskapacitet. Det innebär ca: 900 personer på Tunavallen. Det är dock inget som är spikat.

I och med rådande pandemi har intäkterna minskat samtidigt som vi har våra fasta utgifter kvar. Supportrar och samarbetspartners vill se ett slagkraftigt lag och en bra organisation runt i kring. Det är en ekvation som är omöjlig att få ihop utan att supportrar, medlemmar, näringslivet och kommunen ställer upp.

Ingen kan göra allt – men alla kan göra något.

Köper du årskort för 2021 och får begränsad möjlighet att utnyttja det under säsongen p.g.a. Coronarestriktioner kommer ingen återbetalning att ske.

Under restriktionstiden kan vi inte heller garantera att du får din personliga plats, utan blir placerad efter de regler som kommer att gälla. När restriktionerna släpper har du tillgång till din vanliga plats.

Det har aldrig varit viktigare att ställa upp för fotbollen och Eskilstuna. Vi gör det tillsammans – varje årskort betyder oerhört mycket. Slut upp och låt oss tillsammans fortsätta bygga historia!

Klicka här för att komma till årskortsförsäljningen.

Hade du årskort 2020 och inte har fått något meddelande om hur du hanterar det så kontaktar ni [email protected]